اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو
انتشار: خرداد 25، 1401
بروزرسانی: 11 آذر 1404

اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو

اخبار خودرو، اخبار روز خودرو را در car ir بخوانید مرجع اخبار تحلیلی خودرو خودرو

صنعت خودرو ایران بیش از نیم قرن پیش و زمانی که هنوز خودروسازی در آسیا پانگرفته بود تاسیس شد اما هنوز درگیر مشکلاتی است که حتی شنیدن آن دردآور است. از دخالت گسترده دولت در فعالیت و برنامه ریزی های دو خودروسازی بزرگ کشور تا تحمیل قیمت دستوری، مواردی است که خودروسازان با آن دست و پنجه نرم می کنند، این دخالت ها که تا پیش از این شامل دو خودروساز خصولتی ایران می شد در حال تسری یافتن به خودروسازان بخش خصوصی نیز است. خودروسازی در دنیا، همواره جز صنایع سودساز بوده است، اما داستان تجارت خودرو در ایران کمی متفاوت است؛ به طوری که از سال 1392 بنا بر این شد که قیمت نهایی فروش خودرو های داخلی توسط شورای رقابت تعیین شود و همین امر سودسازی صنعت را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

  • در این روش انتظار می رود نمایندگان برای افزایش فروش و حفظ بازار رقابت دست به ابتکار بزنند.
  • در حال حاضر، شرکت های بزرگی مثل گوگل، انبوهی از داده ها را درباره کاربران خود از طریق ابزارهای مختلف مورد استفاده آنها به دست می آورند که نگرانی هایی را نیز به همراه داشته است.
  • اولدزمبیل اولین خودرویی بود که تعداد زیادی از آن تولید شد و هم همهٔ خاصی در میان مردم به پا کرد.
  • تصور کنید در حالی که در خانه روی مبل راحتی خود نشسته اید، می توانید ماشینی را که می خواهید بخرید برانید.

به گزارش رکنا، اگر بخواهیم به کیفیت پایین خودروهای تولیدی بپردازیم ابتدا لازم است برای نمونه برخی نظرات کاربران رکنا درخصوص برخی خودروهای تولید داخل را بخوانیم و سپس دلایل آن را واکاوی کنیم. برای سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی شده که پنجاه هزار دستگاه خودرو سواری و بیست هزار دستگاه خودرو سواری دوگانه سوز (هیبریدی) و برقی وارد ایران شود. بر اساس مصوبه مجلس، در سال ۱۴۰۱ ارزش انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان مشمول مالیات سالانه خودرو هستند. در سال گذشته چندین بار تلاش هایی برای باز شدن راه واردات خودرو انجام شد که هر بار با نفوذ گسترده خودروسازان در نهادهایی مانند شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلوی آن گرفته شد.

وزیر خارجه آمریکا: به دلیل اقدامات ایران، هیچ تعامل دیپماتیک فعالی درکار نیست

با توجه به سرعت زیاد تغییرات در دنیای فناوری، این بازه زمانی به معنای عقب ماندن خودرو طراحی شده از برخی از به روزترین پیشرفت های فنی است. در حال حاضر، فناوری مورد استفاده در خودروهای روز، معمولاً عقب تر از فناوری های روز دنیاست. این در حالی است که بسیاری از مشتریان این خودروها از این تحولات فناورانه آگاهی دارند و دوست دارند خودروهایشان نیز از آنها بهره مند باشند. از سال 1948 تاکنون، هولدن 7,687,675 خودرو در استرالیا به مشتریان خود تحویل داده است. نیروبخش این خودرو همان موتور 6.2 لیتری V8 است که در زیر کاپوت شورولت SS نصب شده و 455 اسب بخار قدرت دارد. آنطور که اعلام شده بعد از این جنرال موتورز هولدن در آلمان به فعالیت خود ادامه داده و با خطوط تولید پیشرفته تر سعی خواهد کرد هزینه ها را کاهش دهد.

کنترل کیفیت

خیلی وقته خودروهای آینده دیگه رویا نیستن و از میون ابرهای رویاپردازی بشر به عالم واقعیت اومدن. یه زمانی مجلات ماشین پر از تصاویر خودروهایی بودن که میگفتن در آینده شاهد تحولات عجیب و غریب در فناوری به کار رفته درشون خواهیم بود. حالا با توسعه صنعت بلاک چین در سراسر جهان، این فناوری به حوزه های مختلفی وارد شده و عملکرد آن ها رو درگیر تحول شگرفی کرده. براساس الزامات استانداردی، ایران خودرو علاوه بر تجهیز سورن پلاس به دی لایت، در نیمه دوم امسال، این محصول را با افزودن امکانات دیگری به مشتریان عرضه خواهد کرد. لذا رفقایی که به دور این صنعت و سفره نشسته اند و منافع خود را تامین می کنند، زیر سایه امنیتی قرار دارند که این سایه امنیتی از این سفره حمایت می کند و آن را پوشش می دهد تا آسیب نبیند.

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷ (سال ۱۳۹۶) پیش بینی کرده بود که ده سال زمان لازم است که این خودروها فراگیر شوند و این روزها برندهای بزرگی مانند تسلا، بنز، بوش، تویوتا، فولکس واگن در حال تلاش اند با به کارگیری این فناوری تجربه ی افراد را تغییر دهند. خودتان قضاوت کنید چند درصد از افرادی که خریدار واقعی خودرو هستند شرایط فوق را دارند. به جرات می توان گفت بیش از ۸۰ درصد خریداران واقعی خودرو در بین این سه دسته افراد قرار نمی گیرند و نمی توانند خودروی مورد نیاز خود را به طور مستقیم از خودروساز بخرند. ایمانی همچنین راه نجات صنعت خودرو از شرایط بحرانی فعلی را ارائه سند استراتژی توسعه صنعت خودرو و تدوین لایحه قانونی که حداقل ده سال قابل تغییر نباشد می داند. در هر حال، سالی که گذشت با فراز و نشیب هایی برای صنعت خودرو همراه بود که توجه به آن و تلاش برای رفع موانع موجود عاملی برای تحقق شعار امسال و ایجاد جهش تولید در این صنعت خواهد شد.