بروزرسانی: 11 آذر 1404
قوی ترین ماشین های موجود در ایران
قوی ترین ماشین های موجود در ایران
قدرت این موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به همراه میزان سوخت ۶.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد. مصرف سوخت ترکیبی رنو تندر 90 در تیپ دنده ای معادل 6.9 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که البته این مصرف هنگام رانندگی در شهر افزایش خواهد یافت و به حدود 9 لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید. شاید این رقم با استانداردهای جهانی بالا به نظر برسد اما هنگامی که تندر 90 را با رقبایش همچون محصولات خانواده سمند و پژو 405 مقایسه می کنیم، به مصرف سوخت اقتصادی خودرو کم مصرف در مقایسه با رقبایش پی خواهیم برد.
- کمتر شاهد آن هستیم که خانمی برای خود سمند خریداری کند و بخواهد با سمند رانندگی کند و در واقع سمند یک ماشین مردانه و خانوادگی است و نه ماشینی زنانه.
- در میان چینی های موجود در بازار چری، جک و جیلی گزینه های بهتری هستند.
- از مهم ترین دلایل موفقیت این دو خودرو را می توان شباهت آن ها با خودروهای ب ام و دانست که بسیاری از جوانان، تنها به همین دلیل، به سراغ برلیانس می روند.
- این دهک بندی که براساس قدرت خرید خودرو تنظیم شده، نشان می دهد قدرت خرید ۸۸درصد از مردم ایران زیر ۴۰۰میلیون تومان است.
- نیسان ماکسیما از محصولات عرضه شده توسط این شرکت می باشد، که شتاب اولیه ۸٫۱ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، این مدل از ماکسیما را به سریع ترین خودرو های ایران تبدیل کرده است.
پژو پارس، که در ابتدا با نام «پرشیا» وارد بازار خودروی ایران شد، در واقع فیس لیفتی از پژو ۴۰۵ است. اگر نمی خواهید مبلغ زیادی برای خرید خودرو بپردازید و درعین حال خودروی قابل قبولی برای مسافرت داشته باشید، پژو پارس یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار خودروی ایران است. البته این خودرو ازنظر فنی با سایر موارد این فهرست قابل مقایسه نیست، ولی درکل خودروی نسبتا مناسبی برای سفر به شمار می رود.
کم استهلاک ترین خودرو چینی
وجود ترمزهای دیسکی در چهار چرخ، مجهز بودن به سیستم های ترمز ABS و EBD و ۲ عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ایمنی هرچه بیشتر آن را تضمین می کند. یا فکر می کنید ساندرو ماشین کم امکاناتی هست، برلیانس H320 می تونه شما را به فکر فرو ببره. چون هم ارزون تر و اسپرت تر از ساندرو هست و هم امکاناتی بیشتر نسبت به ۲۰۷ داره. ظاهر جدید و متفاوتش می تونه تا حد زیادی دلربایی کنه و اصلا طراحی تکراری هم نداره. شتاب زیادی نداره، اما در عوض مصرف سوخت ۶.۵ لیتری ش کمتر از تمام رقیبانش هست. اما خبر بد اینکه لوازم برلیانس تو بازار به خاطر تحریم ها کمی گرون شدند و خیلی مثل قبل به وفور پیدا نمی شوند.
مقایسه صنعت خودروی ایران و کره جنوبی[ویرایش]
شرکتی که پس از گذشت چند سال، همچنان هیچ زبان طراحی مشخصی برای محصولات خود ندارد و تخصص اش، ترکیب طرح های موفق جهانی و استخراج خودرویی زیبا از دل این مخلوط است! X50 هر چند در نمای جلو شباهت اندکی با محصولات قدیمی اروپایی، از جمله اوپل دارد، اما نکته بحث برانگیز طراحی نمای بیرونی این خودرو، شباهت انکار ناپذیر چراغ های عقب آن با آلفارومئو جولیتا است. مدل های سری H300 کیفیت متوسطی دارند و با توجه به عرضه گسترده و بازار انحصاری ایران، محبوبیت بالایی در کشورمان دارند.
پژو در حقیقت خودرویی فرانسوی است که بعد از سال ها حضور در خط تولید ایران، در گروه خودروهای ایرانی قرار می گیرد. تندر پلاس را می توان فیس لیفت خودروی تندر 90 در نظر گرفت، خودرویی که توانست به لطف کیفیت خوب ساخت، مصرف سوخت پایین و پیشرانه ای قابل قبول طرفداران زیادی پیدا کند. تغییرات انجام شده در بخش های ظاهری، داخلی و اپشن های خودرو جزئی هستند و پیشرانه استفاده شده همان پیشرانه خودروی تندر 90 است با این تفاوت که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی برای این مدل در نظر گرفته است. اضافه شده نوار کرومی به دور ورودی های هوا، تغییر پنل درب ها که به درب های ساندرو شباهت زیادی پیدا کرده است و فرمان با طرح جدید از تغییرات داخلی این خودرو به حساب می ایند.